Cum să faci oferte UNICE ca să atragi clienți și cum să vinzi mai mult
– Structura unui Business de Succes –
Gandește-te puțin așa:
Dacă vezi pe cineva și ți se pare draguț(ă) primul lucru pe care îl faci este să îi ceri o întâlnire. După ce vă vedeți la întâlnire și ți-a plăcut pentru că ți-a oferit momente frumoase (ai primit valoare) îi vei cere să vă mai vedeți. După ce vă vedeți și te simți și mai bine (primești și mai multă valoare) foarte probabil ca după mai multe întâlniri să apară și iubirea între voi. Apoi vei vrea mai mult de la acea persoană, să te căsătorești, să faci copii sau chiar o afacere împreună. Practic, îți dorești și mai multă plăcere (valoare)din partea acelei persoane. Acest lucru este natural pentru că face parte din natura umană.
Când primim valoare în viață (plăcere) vrem mai mult și mai mult de la acea persoană.
Același lucru se întâmplă și în afaceri. Cu cât primești mai multă valoare din partea celui care îți oferă, cu atât vei tinde să vrei și mai mult.
Aceasta este structura unui busines sănătos.
Scara Valorică a Afacerii
Scara valorică a afacerii tale este mai mult decât un plan de afaceri.
Scara valorică este harta care te va ghida în crearea produselor, ambalarea lor și în crearea designului. Scara Valorică te va ghida în găsirea de noi clienți, vei afla care sunt zonele afacerii în care vei face bani în timp ce îți vei ajuta clienții.
Scara valorică a afacerii este structura pe care trebuie sa o aplici în orice business dacă vrei să ai succes.
Cu cât vei înainta pe scara valorică va trebui să oferi valoarea adăugată în viața clientului tău ca apoi să poți cere un preț tot mai mare pentru ofertele tale.
Cu cât vei oferi oamenilor mai multă valoare în viețile lor cu atât vor vrea mai mult de la tine.
Cu cât vei continua să oferi mai multă valoare în viața oamenilor cu atât vor dori să lucreze mai mult cu tine și își vor cheltui banii.
Dacă o afacere nu are o scară valorică, atunci nu putem vorbi de o afacere sănătoasă, ci doar de vânzarea unui produs sau serviciu.
Cum trebuie să arate Scara unei Afaceri de Succes?
Scopul acestei scări al afacerii este ca oamenii să cumpere de mai mult ori de la tine, nu doar o dată.
În funcție de dorințele și nevoile descoperite ale clientului tău ideal vei crea ofertele tale.
Mai jos ai un model, care poate fi adaptat în funcție de ceea ce ai de oferit și de ceea ce ai aflat că doresc clienții tăi.
Fiecare serviciu sau produs oferit de pe fiecare treaptă a scării poate fi înlocuit în funcție de nevoile clienților tăi. De aceea este necesar să cunoști care este valoarea pe care o poți aduce în viața clienților tăi, pentru a putea determina care este scara afacerii tale.
Dacă ai deja un produs sau serviciu care se află pe o anumită treaptă a scării tale de business în acest caz rămâne să afli unde se situează și ce poți oferi pentru a avea o scară completă cu mai multe produse și servicii de vânzare.
Dacă luăm exemplul de mai jos, scara are nevoie de momeala pentru a atrage clienți și de noi produse prin care îi aduci valoare în viața clientului și îi vinzi mai mult.
Iată câteva exemple cu o Scară a Afacerii Completă
Exemplul 1
Un exemplu al unei Scări Valorice pentru o afacere cu pantofi bărbați.
Aceasta este o variantă pentru o afacere care produce doar pantofi.
- Ghid Gratuit – Cum să identifici adevărații Pantofii din Piele
- Pantofi de Piele
- Pantofi de piele Premium
- Pantofi Personalizati la Comanda
Exemplul 2 – Afacere Pantofi + Accesorii
- Ghid Gratuit – Cum să asortezi pantofii potriviți la ținutele tale
- Pantofi de Piele
- Pantofi de piele Premium
- Pantofi Personalizati la Comanda
- Pantofi sau Pachet Pantofi cu Curea și Portofel
Ideea este să fii inventiv, să îți treci în planul de lucru tot ce poți oferi. Orientează-te să oferi rezultate prin tot ceea ce oferi, ca să crești statusul viitorilor tăi clienți.
Iată câteva imagini pentru a te inspira:
Exemplul 3 pentru un serviciu – Curs Online
Câștigarea Încrederii
Atunci când dorești să atragi noi clienți care să intre pe scara ta valorică, câștigarea încrederii este extrem de importantă.
Pentru a-i câștiga încrederea valoarea adusă în viața lui trebuie să fie mare.
Statusul lui trebuie să crească.
Orice relație idiferent de natura ei începe cu câștigara încrederii. Acesta este primul lucru și cel mai greu, pe care trebuie să îl faci pentru ca potențialul tău client să cumpere de la tine.
Câștigarea încrederii se face prin:
- Informație Gratuită (Articole, Ebook-uri, Video-uri, etc.)
- Produse, Mostre Gratuite sau cu Valoare mică(care să acopere doar costurile)
- Cărți Gratuite sau cu Valoare mica (care să acopere doar costurile)
- Servicii Gratuite sau cu Valoare mica (care să acopere doar costurile) – (ex. Curățare dantură – pentru un dentist)
- Consultanță Gratuită
- Acces Gratuit 15-30 zile
Atunci când lucrezi la Scara Afacerii tale fiecare produs are câte un scop. Unele produse sunt pentru a atrage clienți pe când unele sunt create special pentru a-ți aduce profit.
Există unele produse special create doar pentru a atrage clienții și sunt folosite de marile Branduri în reclame de mult timp. Acestea sunt momeala cu care oamenii sunt atrași pentru a le câștiga încrederea si pentru a se crea imaginea brandului. Aceste produse au valoare mare si de obicei NU sunt generatoare de profit. Au ca principal scop crearea unei liste de email.
Ca exemplu ne putem uita la Netflix,YouTube și Amazon oferă o perioadă de încercare gratuită a servicilor timp de 30 de zile. Dacă îți place mai faci un pas pe scară. Mai mult, Scopul lor este să obțină un flux de numerar în fiecare lună nu doar o dată.
Pentru a încuraja oamenii să încerce promovarea afacerii prin Adwords, Google oferă uneori un cupon de până la 150 dolari noilor utilizatori.
Toate aceste Brand-uri sunt conștiente că își vor recupera banii în viitor, chiar dacă oferă ceva de foarte mare valoare.
Ai sau nu ai nevoie de o Scară a Afacerii completă pentru a Avea Succes?
Poți începe să vinzi un singur produs sau serviciu, nu ai nevoie ca Scara Afacerii tale să fie plină încă de la început.
Mulți doresc să își umple Scara Afacerii ceea ce este bine, insă ideal este să se concentreze pe un singur produs/serviciu și să-l vândă până la refuz. Doar apoi este momentul să treacă la următorul nivel al Scării Afacerii.
Când devine greu sa mai vinzi serviciul/produsul pe care îl deții poți trece la următorul nivel al Scării Afacerii.
Scara Afacerii se completează pentru a-ți da seama care sunt produsele sau serviciile pe care trebuie să le oferi Clientului Tău Ideal (cel cu care dorești să lucrezi), nu este nevoie să ai toate produsele din ea. Poți avea unu sau două produse pentru început. Important este să te concentrezi pe vânzări pentru ca afacerea ta să funcționeze.
Acum că ai înțeles care care este scara unei afaceri de succes și cum să o creezi este timpul să o faci pentru business-ul tău.