centru inchiriat biciclete

Ideea de afaceri:      

Dacă locuiești în spațiul rural, nu este obligatoriu să accesezi fonduri europene doar pentru agricultură. Dacă ești pasionat de ciclism, sau identifici o oportunitate de afacere în pasiunea altor persoane pentru acest sport, atunci trebuie să știi că îți poți începe o afacere folosind o finanțare europeană nerambursabilă în procent de 100%.

O astfel de afacere se potrivește de minune în zonele rurale, cu potențial turistic ridicat, unde există structuri de cazare turistică, însă sunt prea puține opțiuni de petrecere a timpului liber.

Fiind o activitate recreativă, vârful afacerii va fi în perioada de week-end, a sărbătorilor legale, sau în perioada verii, atunci când este perioada concediilor.

Ne propunem să schițăm în cele ce urmează un mini-plan de afacere, pornind de la investiția necesară, veniturile estimate, dar și cheltuielile necesare funcționării afacerii în primul an.

Finanțarea 100% pentru această idee de afaceri este asigurată prin intermediul Programului Național de Dezvoltare Rurală, submăsura 6.2, destinată sprijinirii afacerilor non-agricole în spațiul rural. Astfel, poți primi 50.000 de euro pentru înființarea și exploatarea investiției într-o perioadă maximă de 5 ani. Poți folosi banii pentru achiziția bicicletelor, dar și pentru orice altă cheltuială identificată drept necesară în cadrul planului de afaceri. Poți folosi cei 50.000 de euro pentru acoperirea salariilor și a contribuțiilor sociale, pentru plata utilităților, a chiriei, dar și pentru achiziția de materiale, consumabile, etc.

Suma de 50.000 de euro se va aloca în două tranșe:

  • Tranșa 1, la semnarea contractului de finanțare este de 70%, respectiv 35.000 de euro.
  • Tranșa 2, la finalizarea proiectului, dar nu mai târziu de 5 ani, este de 30%, respectiv 15.000 de euro.

Investiția inițială, în situația în care ai închiriat un spațiu pentru derularea activității, va fi rezumată, în principal, la achiziția bicicletelor. O primă condiție pentru accesarea fondurilor nerambursabile este aceea că vei avea obligația de a cumpăra doar echipamente noi, prin urmare nu poți achiziționa biciclete second-hand.

În funcție de scopul în care vor fi folosite, te poți aștepta ca bicicletele pentru adulți să coste de la 1.000 de lei în sus.

Poți începe afacerea achiziționând un număr de 30 de biciclete pentru adulți și 15 biciclete pentru copii. Vom lua în calcul un preț mediu de 2.000 de lei pentru o bicicletă destinată adulților, și un preț de 1.000 de lei pentru o bicicletă destinată copiilor.

Prin urmare, investiția în biciclete te va costa 75.000 de lei.

În completarea bicicletelor, un centru de închiriere are nevoie de o trusă de scule pentru eventualitatea, destul de probabilă, a unor reparații periodice. Estimăm o investiție de 3.000 de lei.

Poți achiziționa, de asemenea, în cadrul submăsurii 6.2 echipamente IT și software. Poți achiziționa un laptop cu programele de operare, antivirus și editare text. În plus, poți achiziționa un soft dedicat gestionării comenzilor.

Defalcate, investiția în echipamente IT și software ar fi următoarea:

  • laptop – 2.500 lei
  • program antivirus – 500 lei
  • program editare text – 1.000 lei
  • soft pentru gestionarea clienților – 1.000 de lei

Cheltuielile de operare în primul an vor fi următoarele:

  • Reparații și întreținerea bicicletelor – 5.000 lei
  • Chirie pentru spațiu –  000 lei / lună, respectiv 12.000 lei / an
  • Abonament telefonie și internet – 150 lei / lună, respectiv 1.800 de lei / an
  • 2 angajați (mecanic întreținere și operator închiriere) – fond de salarii de 3.200 lei / lună, respectiv 38.400 lei / an.
  • Contabil – 400 de lei / lună, respectiv 4.800 lei / an.
  • Cheltuieli promovare: 500 lei / lună, respectiv 6.000 lei / an.
  • Utilități (electricitate, apă, încălzire): în medie 300 lei / lună, respectiv 3.600 de lei / an.

Investiție inițială: 83.000 lei

Total cheltuieli de operare în anul 1: 71.600 lei

Veniturile obținute din închirierea bicicletelor

Stabilirea tarifelor de închirierea se va face după o analiză a pieței și a concurenței zonale. În cazul în care concurența lipsește și nu îți poți estima în mod realist veniturile, poți lua în calcul o medie a unor centre orășănești.

În orice caz, tarifele de închiriere ar fi următoarele:

  • Închiriere 3 ore – 15 lei
  • Închiriere 1 zi   –  30  lei
  • Închiriere weekend –  60  lei

Pentru a obține venituri necesare acoperirii cheltuielilor de operare în anul 1, vei avea nevoie de un număr de aproximativ 2.300 de clienți / an, ceea ce înseamnă că fiecare bicicletă ar trebui închiriată timp de 60 de zile într-un an.

Pasul 1: Îndeplinirea condițiilor de eligibilitate pentru depunerea proiectului

Principalele condiții pe care trebuie să le îndeplinești sunt:

  • La momentul depunerii proiectului, trebuie să ai deja înregistrată o formă juridica a viitoarei afaceri, iar recomandarea noastră este să înființezi la Registrul Comerțului fie un SRL, fie un SRL-D. Avantajul celei de-a doua forme de organizare este acela că vei fi scutit de taxele privind înmatricularea societății. Mai mult, vei beneficia, indiferent de aprobarea sau respinderea proiectului, de scutirea de la plata contribuțiilor sociale datorate de angajator pentru primii 4 salariați.
  • Înregistrează în actul constitutiv codul CAEN 7721 – Activități de închiriere și leasing cu bunuri recreaționale și echipament sportiv.
  • Sediul social ( dar și eventualele puncte de lucru) trebuie să fie înregistrate în spațiul rural.
  • Nu este condiție obligatorie pentru depunerea proiectului, dar te-ar ajuta să provii dintr-o familie de fermieri. În acest caz, vei primi un punctaj suplimentar, iar șansele ca proiectul tău să fie aprobat sporesc.

Pasul 2: Alegerea unui consultant

Depunerea proiectului în cadrul submăsurii 6.2 nu este dificilă și vei putea pregăti proiectul fără ajutorul unui consultant.

Dacă totuși vrei să colaborezi cu un consultant, fii atent la următoarele aspecte:

  • solicită-i să-ți prezinte un portofoliu de proiecte scrise și aprobate, care să-i dovedească experiența
  • discută contractul de consultanță și află care este avansul perceput, dar și care este comisionul de succes pe care îl vei plăti dacă proiectul va fi selectat.
  • Dacă ai semnat un contract de consultanță, nu înseamnă că ai scăpat de griji. Chiar și atunci când colaborezi cu un consultant sunt anumite lucruri care vor cădea în sarcina ta: obținerea unor avize, documente sau adeverințe, prezentarea unor contracte de proprietate sau închiriere, etc. Stabilește clar ce responsabilități are fiecare parte în pregătirea proiectului.

Pasul 3: Principalele documente solicitate pentru depunerea proiectului

Pentru a depune proiectul, ai nevoie de următoarele documente:

  • situațiile financiare (bilanț și cont de profit și pierdere), doar dacă societatea are istoric
  • contractul de închiriere sau proprietate pentru clădirea / terenul unde bicicletele vor fi amplasate în scopul inchirierii
  • copia cărții de identitate
  • Certificatul de înregistrare al societății
  • Document din partea băncii privind contul bancar al societății.

Pasul 3: Depunerea proiectului

Planul de afaceri, cererea de finanțare însoțite de documentele menționate anterior se vor scana și depune în format electronic pe pagina www.afir.info

Pasul 4: Semnarea contractului de finanțare și încasarea ajutorului financiar

După semnarea contractului de finanțare, vei primi o primă tranșă de 35.000 de euro, pe care îi poți folosi pentru achiziția bicicletelor și a celorlalte elemente de investiție.

Planul de afaceri trebuie implementat corect și complet, astfel că tranșa a 2-a este condiționată de respectarea întocmai a obligațiilor asumate la momentul depunerii proiectului.

*

Poți primi finanțare nerambursabilă pentru o gamă mult mai vastă de activități economice. Descarcă pentru consultare lista activităților eligibile ce pot fi finanțate prin intermediul submăsurii 6.2. 

Mai mult, dacă îți propui să desfășori o activitate de producție, agro-turism sau o activitate medicală, ajutorul finaniciar pe care îl poți primi este de 70.000 de euro.

DESCARCA GRATUIT GHIDUL

"5 PASI PENTRU A ACCESA FONDURI NERAMBURSABILE IN SIGURANTA"

 

Descoperi din ghid:

Strategii pentru accesarea fondurilor în siguranță. 

Ce documente trebuie să pregătești?

Ce etape parcurge proiectul? 

Ce fonduri sunt disponibile?

Verifica adresa de email pentru a beneficia de ghidul nostru!

Share This