De la o anumita varsta ajungem sa ne implicam in prea multe lucruri, in principal datorita faptului ca activatile respective ne aduc un beneficiu material. Insa aceasta implicare ar trebui facuta cu anumite limite, altfel am putea ajunge sa ramanem fara timp liber pentru familie sau hobby-uri.

Si pentru ca pana la urma timpul liber reprezinta, de fapt, un rezultat al eficientei cu care ne indeplinim obiectivele, iata cateva trucuri care ne vor ajuta sa ne administram corect timpul:

1) Fa doar ceea ce este strict important – pierdem timp cu lucruri inutile cum ar fi verificarea la fiecare 5-15-30 minute a paginii de Facebook, a mail-ului sau a altor maruntisuri. Este indicat ca atunci cand lucram sa avem in fata doar cele strict necesare. De asemenea, email-ul ar trebui verificat numai de doua ori pe zi.

2) Alege-ti obiectivele – Nu doar ca ar trebui sa ne alegem obiectivele intr-un mod cat mai concret, insa in cazul in care obiectivul pe care il setezi consideri ca poate fi divizat in altele mai mici, atunci fa-o!

3) Regula de 15 minute – O zi de munca are 8 ore, ceea ce inseamna 32 de intervale a cate 15 minute fiecare. Nu doar ca obiectivele ar trebui sa fie setate, ci chiar divizate apoi in unele mai mici. De ce? Astfel vei fi in stare sa indeplinesti un obiectiv in maximum 15 minute, prin urmare 32 de obiective la fiecare 8 ore de munca.

4) Nu amana niciodata – Indiferent ca sunt obiective la un nivel inalt de dificultate sau unul scazut, acestea trebuie duse la bun sfarsit cat mai repede cu putinta, amanarea lor ducand la intersectarea acestora cu altele, perioada de timp folosita pentru finalizarea lor marindu-se.

5) Elimina orice factor exterior – Si ne intoarcem la primul pas. Pana la urma, focusarea reprezinta capacitatea de a ne concentra strict pe ceea ce avem de facut prin eliminarea factorilor din exterior. Unul dintre cei mai daunatori factori din exterior este reprezentat de telefon. Alege sa iti inchizi telefonul atunci cand lucrezi si sa te focusezi cat mai bine pe ceea ce faci.

Sunt cinci simple trucuri care trebuie aplicate intr-un mod continuu. Trebuie totodata sa le punem pe toate in practica pentru a da un randament cat mai bun atunci cand vorbim despre eficacitatea noastra profesionala.

Tine cont de toate cele 5 trucuri si vei vedea efectul. 

Share This