Departamentul de resurse umane este important pentru orice companie, in mai multe arii, incepand de la crearea strategiilor de marketing si pana la construirea si mentinerea imaginii acesteia. De asemeni, acest departament este si cel care asigura o buna comunicare intre conducere si angajati, dar si o productivitate ridicata din partea acestora. Pe scurt, departamentul de resurse umane este „rotita” principala a unei companii, acesta fiind foarte folositor, indiferent de marimea organizatiei in care activeaza.
Care sunt rolurile departamentului de resurse umane?
Ca si partener strategic al unei companii, acest departament este cel care ajuta la rezolvarea conflictelor interne si externe ale acesteia, sublinierea derapajelor si gasirea unor solutii de eliminare ale acestora, identificarea candidatilor potriviti pentru posturile libere, motivarea lor si cresterea productivitatii, dezvoltarea unor strategii care sa serveasca acestui scop si, nu in ultimul rand, construirea unei imagini adecvate in mintea consumatorilor.
Politica de salarizare este propusa, de asemeni, de echipa HR, si tot ea este cea care asigura si o buna comunicare intre departamentele unei companii. In cateva cuvinte, departamentul de resurse umane este cel care mentine ordinea si bunul mers al lucrurilor intr-o companie, fara el existand haos, in special daca discutam de o organizatie de nivel mai mare.
Una dintre responsabilitatile HR-ului: recrutarea personalului
Procesul de recrutare a personalului include mai multi pasi si incepe cu mult inainte de a se publica anuntul de angajare in mediile specifice. Pentru a se recruta persoane care sa fie potrivite pentru un anume post este necesar, in primul rand, crearea unei fise de post competente, care sa sublinieze atat caracteristicile psihologice, cat si aptitudinile necesare pentru obtinerea unei performante maxime. Realizarea acestei fise este, in sine, un proces separat si de sine statator.
Recrutarea se face, de asemeni, urmand un numar de pasi. Penultima etapa a acestui proces este reprezentata de un interviu, in timp ce ultima este strict legata de conexiunea dintre superior si viitorul angajat. Oricat de potrivita ar fi o persoana pentru o functie, daca acesta nu se intelege bine cu cel aflat in organigrama pe pozitia superioara, productivitatea va fi una scazuta.
Comunicarea cu angajatii – un element cheie al productivitatii
Cea mai importanta resursa a unei companii este reprezentata de catre angajati. Multi manageri fac greseala de a crede ca oamenii sunt dispensabili, evitand sa ii motiveze pozitiv ca sa isi creasca productivitate si inducandu-le, astfel, o stare de nesiguranta si tensiune. Un angajat bine motivat este ca o mina de aur pentru orice manager.
Printr-o comunicare eficienta si profesionista, sustinuta prin intermediul departamentului de resurse umane, implicarea angajatilor creste, conducand, astfel, la creativitate, inovatie si proactivitate din partea acestora. Acestia vor trata compania ca pe un bun al lor, dedicarea in realizarea sarcinilor si loialitatea lor fiind una mult mai mare, astfel.
Varietatea si complexitatea firii umane necesita o abordare si o studiere atenta, din partea unui personal calificat: nu fiecare persoana poate fi motivata la fel si, de aceea, departamentul de HR este cel responsabil de crearea unei atmosfere placute in mediul de lucru, astfel incat fiecare angajat sa contribuie la buna-starea companiei unde lucreaza prin maximu de potential ce il poate dedica sarcinilor ce trebuie sa le indeplineasca. Un angajat fericit inseamna un manager fericit, iar starea de bine a primului poate fi construita doar cu ajutorul profesional al unui departament de resurse umane.
Te invitam la un curs de inspector resurse umane acreditat, unde vei invata prin exemple practice cum sa devii un inspector de resurse umane profesionist.