logo

Curs online Formator – Modul 10

Importanța feedback-ului în comunicare

Acest feedback a fost oferit pentru prezentarea din cadrul modulului Controlul emoțiilor și atitudinea.

Feedback

Salvează lecția în format powerpoint

Test de verificare

Verifică-ți cunoștințele

Feedback = Instrument folosit permanent, indiferent de domeniu, atât în viața personală cât și în viața profesională și înseamnă a  descrie altei persoane comportamentul acesteia și ceea ce a simțit receptorul ca reacție la comportamentul emitentului.

Clasificarea tipurilor de feedback

Feedback EVALUATIV

  • Este bine primit doar atunci când e pozitiv;
  • Poate fi ușor confundat de interlocutor ca fiind un atac personal;
  • Evaluează fără a separa persoana de acțiune.

Feedback PRESCRIPTIV

  • NU oferă o infomație precisă;
  • Este lipsit de consistență;
  • Poate fi ușor confundat de interlocutor ca fiind un sfat și nu un feedback.

Feedback CONSTRUCTIV

  • Corespunde noțiunii de feedback autentic;
  • Nu emite judecăți de valoare;
  • Este bine țintit și specific;
  • Descrie, fără a judeca, impactul și sentimentele legate de comportamentul observat;
  • Generează rezultate remarcabile și reduce reacția defensivă din partea interlocutorului;
  • Oferă informații ce maximizează învățarea.

METODA SANDWICH

Întrucât feedback-ul negativ este deseori mai dificil de primit, se întâlnește deseori și așa-numitul “feedback-sandwich”, un feedback care le cuprinde pe cele două. Ca un McFeedback, cu chiflele de feedback pozitiv dar și “carniță” de feedback ce incurajează evoluția.

Cum primim feedback-ul?

  • Atunci când primesti un feedback, spui doar “Mulțumesc!” sau adresezi întrebări pentru a clarifica informația.
  • Observă ceea ce persoana spune și face (am observat că…)
  • Descrie fără a judeca, ceea ce ai vazut (am vazut ca, A, B, C, …)
  • Descrie sentimentele / gândurile tale legate de comportamentul observat (am simțit…)
  • Descrie impactul asupra ta (mi-a plăcut, nu mi-a plăcut, m-a demotivat, nu m-a demotivat, etc.)
Share This