Stresul face parte din portretul epocii noastre, ca aerul şi soarele.

  

Managementul stresului este mai important ca niciodata, fiecare zi ne aduce termene limita, constrangeri si diverse frustrari.  Nu este de mirare ca uneori ne simtim coplesiti si obositi.

Desigur, stresul nu este intotdeauna negativ. In doze mici, ne motiveaza sa iesim din zona de confort si sa evoluam.

Destul de des, poate fi imboldul de care avem nevoie pentru a da tot ce este mai bun din noi; totusi, daca actionam tot timpul sub imperiul stresului, impactul asupra corpului si mintii este unul negativ.

 

Ce este stresul?

 

Stresul este o reactie psihica normala la amenintari reale sau imaginare. Reprezinta reactia organismului de a fugi sau a lupta atunci cand exista pericole iminente – un mecanism necesar de aparare ce dateaza de la inceputul existentei noastre. In conditii normale, stresul ne ajuta sa ne concentram, in conditii extreme este ceea ce ne confera o doza suplimentara de putere si energie pentru a ne apara in conditii amenintatoare, dar si abilitatea de a reactiona cu o viteza extraordinara.

 

Stategii pentru managementul stresului

 

  • Identifica factorii de stres din viata ta

Marea majoritate a oamenilor nu cunosc factorii de stres din propria viata iar acestia sunt diferiti pentru fiecare dintre noi. Un factor de stres pentru o persoana poate insemna o provocare sau motivare pentru altcineva. In mod similar, putini oameni realizeaza cat de mult contribuie la stres propriile ganduri, sentimente si comportamente. Suntem responsabili de modul in care interpretam evenimentele din viata noastra, de comportamente cum ar fi amanarea, lipsa de organizare si neatentia ce conduc la termene limita, imposibilitatea de a indeplini sarcini importante si in final la stress.

Astfel, primul pas important este sa identificam factorii de stres si modurile in care noi contribuim la dezvoltarea acestora.

 

  • Simplifica-ti viata

Daca simti ca esti coplesit de activitati, incearca sa renunti la cele neproductive, consumatoare de timp si energie. Nimeni nu le poate face pe toate.

Seteaza-ti prioritatile si fa loc pentru activitati pe care le gasesti importante si valoroase. Invata sa spui NU! Deleaga si redistribuie sarcini daca trebuie, dar nu incerca sa le faci pe toate de unul singur.

 

  • Redu efectele stresului printr-o alimentatie echilibrata, sport si odihna

Atunci cand organismul uman nu primeste nutrientii de care are nevoie pentru mentinerea sanatatii, in final poate ajunge la boli mentale si fizice. Multe persoane neglijeaza total importanta mentinerii sanatatii fizice pentru a alunga stresul si anxietatea.

 

  • Accepta faptul ca sunt lucruri pe care nu le poti schimba

Asa cum stim cu totii, exista multe lucruri asupra carora nu detinem controlul. Pe cat de greu poate parea, cea mai buna solutie este acceptarea. In al doilea rand, putem alege felul in care reactionam. Cateva modalitati constructive ar fi:

Sa impartasim ce simtim unei persoane apropiate sau unui terapeut;

  • Pastrarea unui jurnal pentru a inregistra gandurile si sentimentele noastre;
  • Gasirea unor oportunitati pentru dezvoltare; invatarea din experienta;
  • Dezvoltarea adaptabilitatii, flexibilitatii.

 

  • Participa la cursuri de dezvoltare personala

O data ce ai pornit pe aceasta cale a dezvoltarii personale, obiectivele pe care ti le-ai fixat vor deveni tangibile, iti vei folosi intregul potential pentru a ajunge acolo unde ti-ai propus, vei descoperi noi talente si abilitati, vechile relatii vor fi consolidate si altele noi vor fi usor formate, vei invata de asemenea care sunt cele mai bune metode de a face fata stresului si situatiilor tensionate.

Cursurile de dezvoltare personala oferite de Macro Training sunt interactive, cu aplicabilitate practica si structurate nevoilor tale de instruire. 

 

Asa cum stim cu totii, exista multe lucruri asupra carora nu detinem controlul. Pe cat de greu poate parea, cea mai buna solutie este acceptarea. In al doilea rand, putem alege felul in care reactionam. Cateva modalitati constructive ar fi:

Alte modalitati pentru managementul stresului:

  • Meditatia
  • Yoga
  • Masajul
  • Plimbarile in natura
  • Sportul

 

Cu totii stim ca viata poate fi stresanta, totusi daca ne asumam responsabilitatea pentru modul in care reactionam in conditii tensionate si aplicam strategii corecte, stresul va deveni o componenta ce poate fi controlata ori de cate ori este nevoie.

DESCARCA GRATUIT GHIDUL

"5 PASI PENTRU A ACCESA FONDURI NERAMBURSABILE IN SIGURANTA"

 

Descoperi din ghid:

Strategii pentru accesarea fondurilor în siguranță. 

Ce documente trebuie să pregătești?

Ce etape parcurge proiectul? 

Ce fonduri sunt disponibile?

Verifica adresa de email pentru a beneficia de ghidul nostru!

Share This