fbpx

Conceptul de invatare pe tot parcursul vietii 

Educatia este reprezentata in mod traditional ca fiind relatia dintre profesor si elev, in care intotdeauna profesorul decide ceea ce ar trebui sa stie elevul si modul in care ar trebui sa invete. In trecut a existat o controversa in cercetare despre modul in care invata oamenii si despre cum ar trebui sa fie instruiti. In timp ce andragogia (Knowles, 1970) asigura multe posibile abordari pentru imbogatirea metodologiei educationale, ce au fost si acceptate aproape in mod universal, inca are conotatiile unei relatii tip profesor – elev.

Se poate spune ca viteza rapida a schimbarii din societate si ceea ce putem numi explozia de informatie, sugereaza faptul ca ar trebui sa cautam o abordare educationala in care cursantul sa determine ce si cum ar trebui sa invete.

Heutagogia, studiul invatarii auto-determinate, poate fi vazuta ca un progres natural al metodologiilor educationale – in special punand accentul pe dezvoltarea capacitatilor si poate asigura maniera optima de invatare in secolul 21.

Dincolo de pedagogie si andragogie

Sistemul nostru educational a fost bazat pe ipoteza ca  instruirea individului trebuie sa fie organizata de altii, ce realizeaza asocierile si generalizarile corecte in numele formabilului.

Heider are o viziune alternativa, in care oamenii detin potentialul de a invata in mod continuu si in timp real, interactionand cu mediul lor inconjurator, invata pe tot parcursul vietii, pot fi indrumati catre o idee nu fortati sa o asimileze, dezvoltandu-si astfel creativitatea si reinvatand sa invete.

Rogers (1969) sugereaza faptul ca oamenii doresc si detin o inclinare naturala catre invatare pe parcursul intregii vieti. Abordarea lui Rogers detine cateva ipoteze cheie:

  • Nu putem invata o alta persoana in mod direct: putem facilita invatarea;
  • Oamenii invata mai ales acele lucruri pe care le percep ca fiind legate de intretinerea sau evolutia propriei vieti;
  • Sistemul educational ce promoveaza o invatare eficienta este acela in care fortarea individului este redusa la minimum.

Abordarea in heutagogie recunoaste nevoia de flexibilitate in invatare, unde formatorul asigura resursele dar formabilul isi creeaza propriul sistem de asimilare a informatiei.

Formarea continua are un rol foarte important in evolutia individului iar in cursurile de formare profesionala, adaptate nevoilor cursantilor, specialistii Macro Training utilizeaza metode practice, interactive si experientiale pentru o asimilare mult mai eficienta a informatiilor. Urmareste calendarul Macro Training pentru mai multe detalii referitoare la datele de desfasurare ale cursurilor.

Acest text nu poate fi copiat!